Geposted von Knochen,
Soeben wurde das neueste Update von Valve eingespielt und ist 120 MB groß. Neben einem kleinen Update am Scoreboard gibt es ebenfalls Anpassungen an den Maps de_inferno, de_dust2 und de_overpass. Zudem wurde nun der Prozess automatisiert, dass nach einem Seitenwechsel nach einer Messerrunde die Teamnamen und Flaggen genauso wechseln. Genauso wurde das zucken verändert, wenn man einen Headshot kassiert. Alle Anpassungen und die Release Notes bekommt ihr in unserer News.
Das neue Scoreboard aus dem Update

So hat sich das Scoreboard nicht nur optisch etwas geändert, sondern es ist nun auch möglich mit einem Rechtsklick den Cursor zu aktivieren und so zu den Spielerprofilen zu kommen, nicht wie bislang ausschließlich über die Pfeiltasten.

Was die Maps betrifft wurden an den kompetitiven Maps de_dust2 und de_inferno kleinere Änderungen vorgenommen. Auf de_dust2 verschwinden kleinere Schlitze an den Kisten, wie beispielsweise am Ausgang der B-Katas.


Auf de_inferno ist es nun möglich Wallbangs in Richtung Pool zu machen. Bislang konnte man durch diese Mauer nicht durchschießen. Dies funktioniert natürlich von beiden Seiten, sowohl vom Spot aus, als auch aus dem Pool heraus.

Ebenfalls eine kleine Anpassung gab es bei den Granaten wenn man stirbt. Bislang hat man die teuerste Granate fallen gelassen, wenn man gestorben ist. Stirbt man nun, wird die letzte Granate, die man in der Hand hatte, gedroppt. Hat man in der Runde bisher keine Granate angewählt, wird wie früher auch die teuerste Granate fallen gelassen.

Release Notes for 3/26/2014

[UI]
    Scoreboard changes:
  • Added ability to use mouse cursor in scoreboard.
  • Cursor will be enabled on the scoreboard by default in halftime and endmatch.
  • When alive or spectating, if the scoreboard is visible, the cursor can be enabled by using secondary fire.
  • Players in scoreboards have left click context menus that allow you to commend, report, block communcation, etc.
  • Scoreboard will adjust to the size of the number of players in the match. Max is still 24 players.
  • Combined clan tag and name tag into one field.

  • Fixed the CZ-75A icon not showing overhead during freetime.
  • Added Commonwealth of Independent States flag, uses alpha 2 code "CC".
  • Fixing aspect ratio of a few flags.
  • On community servers after mp_swapteams or vote to swap teams the game will also swap team names and flags.

[GAMEPLAY]
  • Adjusted the rules for dropping a grenade upon death: you now drop your most recently selected grenade. If you never selected a grenade, you will drop the most expensive one.
  • Improved player hitbox alignment.
  • Players shot in the head from the side will play a new left or right headshot flinch animation, instead of forward or backward.
  • Defuse kit art has been adjusted to make them more visible.

[MISC]
  • Reduced client virtual memory usage.
  • Fixed an out of memory crash that could occur while downloading workshop maps.
  • Fixed a hitch related to inventory icon loading.
  • Players that fail to properly validate with VAC will no longer get the generic "Invalid STEAM UserID Ticket" message and instead see "An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers."
  • Started a trial of official competitive matchmaking on servers in South Africa.

[MAPS]
    Overpass:
  • Added connector from T water to T tunnels
  • Opened up small concrete hut near Bombsite A
  • Made wood stack near door to A tunnels climbable
  • Made it possible to shoot through wood wall near Bombsite B
  • Made area near fountain in park slightly larger
  • Tweaked environment light

    Dust2:
  • Removed some small gaps between crates in Bombsite B

    Inferno:
  • Added wallbanging on low wall near barbecue (Thanks Spunj!)
  • Revised clipping on balcony near mid


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