Geposted von X-Ray,
Letzte Nacht wurde von Valve ein neues Update eingespielt. Das Hauptaugenmerk der Entwickler lag dieses Mal auf den Footsteps, die nun differenzierter vom jeweiligen Untergrund abhängen und für diverse Oberflächen unterschiedlich klingen. Die vollständige Liste findet ihr in dieser News. Dazu kamen noch einige kleinere Bugfixes für die Shotguns sowie die AWP. In dem 75MB großen Update wurde außerdem der "Native support" für den Steam Controller eingeführt. Er ist nun ohne weiteres für CS:GO verwendbar, solange Steam mindestens auf dem Stand vom 14. Oktober diesen Jahres ist. Es gibt bereits einige Beschwerden, nach denen es bei einigen Spielern FPS-Einbrüche gibt, wenn sie im geduckten Zustand springen.

[SOUND]
  • Increased fidelity and weight of jump land sound.
  • Landing sounds now play an additional sound depending on the surface.
  • 3rd person footsteps are now slightly louder in relation to weapon sounds for increased positional clarity (Further volume compression may be possible by enabling “sound normalization,” “volume equalization,” or a similar setting in your audio playback device properties).
  • New surface footstep sounds to reduce repetition and phasing as well as increasing listenability and positional clarity.
    - Concrete
    - Wood
    - Rubber
    - Snow
    - Glass
    - Grass
    - Mud
    - Dirt
    - Solid Metal
    - Metal Grate
    - Metal Chainlink
  • Fixed a bug where give_ammo sound was playing for every shotgun shell insertion animation.
  • Minor volume mix adjustments
    - (Note: For players using virtual surround sound, please be sure to set the audio settings in CSGO to 5.1 speakers.)

[MISC]
  • AWP now always un-zooms during reload animation.
  • Misc player animation CPU performance optimizations.
  • Overview icons can now be scaled with the convar mapoverview_icon_scale.

[STEAM CONTROLLER]
  • Game now requires Steam Client to be updated as of Oct 14 2015 or later.
  • Added native support for the Steam Controller

[DEDICATED SERVERS]
  • Added concommand sv_setsteamaccount to specify Game Server Login Token. To create a GSLT go to http://steamcommunity.com/dev/managegameservers


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