Geposted von spawnYzn,
In der Nacht von Mittwoch auf Donnerstag wurde ein neues Update für CS:GO released. Dabei handelt es sich aber in erster Linie um kleinere Bugfixes und Änderungen an zwei Maps. Während nach Nukes Generalüberholung weiter an der Map gefeilt wird, hat Cache nun ein kleineres, visuelles Update bekommen. Die Änderungen konnten vor einigen Tagen bereits in einem Cache HD Update Video begutachtet werden. Unter anderem wurde ein Fehler ausgebessert, der beim Alt+Tab switchen teilweise dafür sorgte, dass die falschen Sounds abgespielt wurden. Außerdem gibt es nun zwei neue Konsolenbefehle, welche die Ungenauigkeit der Waffen visuell darstellt. Mit einem roten Kreis wird nun angezeigt, wie groß das mögliche Gebiet wäre, in dem ein Schuss landet. Damit lässt sich besser herausfinden, wie groß die Streuung der Waffen auf gewissen Distanzen ist.

Außerdem wurde der Radius erhöht, in dem die Spieler den Beginn eines Defuse-Versuches hören. Der Rest des Updates beschränkt sich hauptsächlich auf kleinere Änderungen an Nuke und dessen Performance, sowie das HD Update von Cache. Hier wird im Grunde nichts wirklich verändert, sondern lediglich aufgehübscht. Im nachfolgenden Video seht ihr die Veränderungen zum Großteil zusammengefasst.



Wer sich die tatsächlichen Änderungen an Nuke anschauen möchte, findet Bilder dazu im Reddit Thread.

Release Notes 5/4/2016
[MISC]
  • Fixed possible remote code execution bug in KeyValues parsing. Thanks to xPaw for finding and reporting the issue!
  • Fixed a bug allowing community servers to override certain game files.
  • Added support in vbsp for clip brush textures with different material types.
  • Added CS:GO in-game blog localization for Finnish.
  • Significantly reduced holiday cheer.
  • Added convars cl_weapon_debug_show_accuracy and cl_weapon_debug_show_accuracy_duration
  • With “cl_weapon_debug_show_accuracy 1,” when a shot is fired, a 12 inch circle will be drawn at the Effective Range of the weapon, i.e, the farthest distance at which the shot is guaranteed to fall within a 12 inch circle.
  • With “cl_weapon_debug_show_accuracy 2,” when a shot is fired, a circle will be drawn at the surface that is aimed at showing the area that could have been hit by the bullet given its inaccuracy.
  • cl_weapon_debug_show_accuracy_duration ( default 10 ) determines how long the debug circles last.
    The further the shot is into the spray sequence, the more red the circle will be.

[AUDIO]
  • Increased radius of c4 disarm sound
  • Fixed some cases where alt-tabbing away and back to the game would cause incorrect sounds to play

[MAPS]
Cache
  • Visibility improvements based on color-blind player feedback
  • Texture improvements
  • New vent models
  • Added subtle markers for grenade throws (thanks James Bardolph)
  • Added plant-zone decals to Bombsite B
  • Added graphic for “Sun-room” (thanks Thurnip)
  • Fixed fade distance on crate in checkers
  • Fixed weapons being irretrievable under vent
  • Fixed all known bomb-stuck spots
  • Fixed an exploit involving flashbangs from mid into checkers
  • Fixed pixelwalks at mid, T-Spawn, A main, A site
  • Improved .nav mesh (thanks p_NM)

Nuke
  • Improved accuracy of grenade clips on metal containers
  • Clip brushes now play the correct material type footstep sound
  • Performance optimizations
  • Removed crate stack from CT side
  • Removed railings outside HUT
  • Removed railings at top of Heaven ladder
  • Lowered ambient soundscape volumes
  • Door opening and closing predictability fixed
  • Improved .nav mesh (thanks Bez)
  • Fixed +use interaction through tool or clip brushes
  • Fixed double doors being blocked by their sibling door being blocked by the player


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