Geposted von Zorkaa,
Nachdem sich John McDonald für Valve zu einigen Anliegen der Community äußerte, folgte nun das erste Update. Damit wurde sich endlich der Kopf- und Nacken-Hitbox angenommen. Das neue Update hat nicht nur den Sound des Zuges auf Overpass verringert, sondern auch Änderungen an Nuke vorgenommen. Einige der jüngsten Anpassungen an ShortNuke wurden nun auch auf den großen Bruder übertragen.



Neben weiteren kleinen Änderungen soll die Headshot-Hitbox von hinten nun intuitiver sein. Es wurde zur bereits existierenden Nacken-Hitbox eine neue Art eingeführt. Damit sollen Schüsse, die durch den Nacken in den Kopf gehen, als Headshot gezählt werden.


Hier die kompletten Patch Notes:

[patchnotes][GAMEPLAY]
– General adjustments to ambient sounds:
— Increased resolution and character of reverb effects to better reflect surrounding map geometry
— Small mix adjustments
– Improved vent destruction sounds and increased audible distance.
– Added a new hitbox type for necks and applied it to the existing neck hitbox on character models. Bullets that penetrate the neck into the head will now count as headshots. This should make it more intuitive to tell when an attack from behind will result in a headshot.
– Fixed ‘use’ key to more reliably pick up weapons on the ground and to not drop the active weapon if a replacement weapon cannot be picked up.

[MAPS]
Nuke:
– Optimizations for low settings
– Blocked visibility between silos inside A site
– Ported over ShortNuke gameplay changes:
— Removed Toxic
— Vent no longer connects directly to B site, but has another exit close to double doors
— Pushed new corner boxes on B site further back to prevent headshot angle towards ramp
— Added solid background to yellow crane inside B site
— Smoothed out some player movement

Overpass:
– Lowered volume of ambient sounds in Overpass
– Added grenade and player collision to fence cage near construction
– Removed spooky shadow fading in when approaching T main entrance to B site[/patchnotes]

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