Geposted von cLaun,
Das neueste CS:GO-Update läutet Halloween ein und Valve hat sich zumindest für Casual-Spieler reichlich ins Zeug gelegt. Wettkampfspieler bekommen ein Preview auf das neue Cobblestone. Mit dem Halloween-Update werden Spieler zumindest in Casual, Demolition und Flying Scoutsman zu Geistern wenn sie sterben.

Geister können nur von anderen Geistern und Zuschauern gesehen werden, Graffitis sprühen, mit Gegenständen wie Fußbällen oder Blumentöpfen interagieren, Hühner in Zombie-Hühner verwandeln und wie gehabt als "tote" Spieler Bots übernehmen. Für mehr Halloween-Feeling spawnen zudem zwei Kürbisfußbälle random auf der Map, mit denen sich Geister und Sterbliche vergnügen können.

Keine Angst, die Gruselei gibt es nicht im Competitive.


Neben den Halloween-Änderungen wurden auch einige Maps verbessert. Unter anderem Biome und Subzero wurden verändert und Cobble präsentiert sich erstmals mit einer Fülle an Änderungen, seit die Map im April aus dem aktiven Competitive-Map-Pool entfernt wurde.

[patchnotes]Patchnotes vom 22. Oktober 2018

[HAPPY HALLOWEEN]
– In Casual, Demolition, and Flying Scoutsman game modes, players now haunt the world as ghosts when they die until the end of the round. Spoooooky!
– Ghosts can:
— Only be seen by other ghosts and observers.
— Apply Graffiti in the world.
— Affect interact-able props (soccer balls, glass, potted plants, etc).
— Turn chickens into zombie chickens.
— Possess Bots by using them.
– Two pumpkin soccer balls now spawn in a random places on the map during Halloween.
– Improved chickens ability to avoid walking straight into walls.
– Chickens now spawn in all non-competitive matches during Halloween.
– Chickens have gotten into the spooky Halloween spirit.
– Who put all this candy corn in my gun?!

[MAPS]
Biome:
– Fixed out of map exploit
– Fixed several stuck spots
– Fixed several incorrect collisions
– Updated radar to new style

Subzero:
– Minor optimizations
– Minor readability improvements
– Fixed several deathmatch spawns
– Fixed clipping texture playing wrong sound at A Pit
– T-Water no longer kills players
– Updated radar overview

Cbble:
Halloween is here, so why not try out some super scary layout changes?
– Removed connector between Long A and Underpass
– Blocked long view angle from Long A CT side towards courtyard
– Decreased height of doors in Underpass
– Added window in Underpass
– Removed slanted door leading into Underpass
– Removed a large section of old Bombsite A courtyard
– Moved up Bombsite A zone towards ramp
– Removed access to most of T spawn area
– Moved up T spawn positions
– Added climbable props in dropdown
– Added cover in corridor leading to Bombsite B platform
– Added spooky Halloween theme

[UI]
– Added fallback image for unknown workshop maps.
– Fixed a case of incorrect player alive record keeping.
– Fixed regression in map vote random shuffle.
– Fixed voting tab not having initial focus.
– Fixed issue with early votes being ignored in some cases.
– Fixed case where end of match would flicker on future consecutive matches.
– Fixed mouse cursor appearing immediately on end of match.
– Fix for a case of bad perf with high maxrounds.

[MISC]
– Timeouts are now saved and restored in round backups.[/patchnotes]

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