Geposted von Zorkaa,
Valve hat die beiden Maps mit dem vergangenen Update langsam an die Community herangeführt. Jetzt sind sie auch im Matchmaking spielbar. Getestet im Casual

Nachdem Abbey und Zoo seit dem 24. Januar im Casual- und Deathmatch-Modus gespielt werden können, wurden die beiden Maps jetzt auch für das Matchmaking freigeschaltet. Diese Herangehensweise hat Valve mit Biome und Subzero etabliert. Der Publisher möchte, dass die Spielerschaft sich eine Map zunächst anschaut und ein Gefühl für diese bekommt, bevor sie kompetitiv spielbar ist.

Kontinuierliche Feinabstimmungen

Zudem scheint Valve Community-Feedback und Daten aus den gespielten Matches zu berücksichtigen. So haben Abbey und Zoo mit der Beförderung auch wieder einige Änderungen erfahren. Unter anderem wurden Skyboxen geöffnet, Spieler-Models gewechselt und Bugs behoben.

Auch Vertigo hat nach den Veränderungen im vergangenen Update weitere Optimierungen erhalten.









[patchnotes][ MAPS ]
– Zoo and Abbey are now available in Competitive matchmaking.

Zoo:
– Visual updates overall to match present standards
– Replaced SWAT with FBI
– Reduced the amount of corners/spots at B site
– Removed glow effects from wall mounted fixtures to prevent smoke exploits
– Replaced foliage at interior lower mid to improve sightlines
– Raised ceiling in connector between T spawn and A mid
– Moved swinging tire out of the way of sightlines
– Increased infographics’ resolution
– Removed dead guy at T spawn
– Disabled collision on some foliage
– Fixed minor visual glitches

Abbey:
– Opened mid skybox allowing T’s to throw grenades from river area
– Opened mid skybox allowing players to throw grenades from A bombsites
– Opened A skybox allowing T’s to throw grenades from right alley
– Replaced window model with wider one in library (T’s side of middle)
– Added block bullets brushes in some places to prevent full penetration
– Optimization
– Removed bomb stuck spots
– Enabled collision on window models
– Reduced size of clip brushes in some places
– Added missing overlays
– Fixed various clipping issues
– Added new 3d skybox
– Removed tiny mountain
– Added some color to the map
– Added building on mid

Vertigo:
-Made door into B site from CT side twice as wide
-Improved collision model of large HVAC units
-Blocked visibility under HVAC units
-Tweaked layout of staircase leading up to B site
-Blocked visibility from T spawn to B site catwalk
-Added some props near staircase to minimize fall damage
-Tweaked layout of bombsite B target
-Brightened ambient sunlight

[ MISC ]
– Fixed game state integration truncating long workshop map names.
– Fixed localization strings in some languages displaying numbers with zeroes after decimal point.[/patchnotes]


Wie gefällt euch Abbey?


Wie gefällt euch Zoo?



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