Geposted von Zorkaa,
Valve liefert weiterhin fleißig Updates: Erneut wurden die Maps angepackt, dieses Mal sogar der Competitive Matchmaking-Pool. Damit feiert eine altbekannte Map sein Comeback. Vertigo-Globals kehren zurück

Durch das neue Update kehrt Vertigo in den Competitive Matchmaking-Pool zurück. Zudem erhielt die Map einige Änderungen.

Am 13. November 2017 wurde Vertigo aus dem Spiel entfernt, da sie zu den Maps zählte, die sehr wenig gespielt werden. Ab 24. Januar 2019 war Vertigo zunächst im Modus Wingman spielbar.

Optimierungen für Danger Zone und Scoreboard

Mit dem vergangenen Update wurde die Economy angepasst, sodass der Loser-Bonus bei einer gewonnen Runde nicht komplett zurückgesetzt wird, sondern stufenweise. Diese Änderung wird nun auf dem Scoreboard angezeigt.

Zudem wurden die Matchmaking-Zeiten für Danger Zone verbessert und es lassen sich Team-Mates, mit denen man kürzlich gespielt hat, vor dem Ende der Runde einladen.

Release Notes für den 19.03.2019

[patchnotes][GAMEPLAY]
– Added a scoreboard element to indicate loss bonus for each team in Competitive and Wingman game modes.
– Zeus-x27 will no longer be able to kill people through walls.

[MISC]
– Fixed an issue causing black screen for users with integrated Intel GPU running with -d3d9ex launch option.
– Improved matchmaking times for Danger Zone.
– The recent teammates tab will now list your Danger Zone squad teammate even before the ongoing Danger Zone match is finished, so if you had a good game you can invite them to your party to play again.
– Added missing “The” to “The Emperor”

[MAPS]
– Vertigo has been added to Competitive matchmaking.
– Cobblestone has been removed from Competitive matchmaking.
– Overpass and Nuke have been moved into Defusal Group Delta.
– Cobblestone and Vertigo have been moved into Defusal Group Sigma.

Vertigo:
-Changed CT entrance to mid, so that CTs have a safer rotation between sites
-Moved forward plywood stack and wooden crate near T side of mid to make T boosts slightly safer
-Smoothed out player collision on metal stairs in T spawn and B site
-Updated soundscapes
-Moved generator in T spawn up to second floor
-Made it slightly easier to throw grenades out of ceiling in T corridor to mid
-Minor tweaks and fixes[/patchnotes]

Kommentare