Geposted von Zorkaa,
Mit dem neuen Update darf sich die Community über neuen Content freuen. Es wurde eine komplett neue Map von Valve im Spiel integriert, während eine altbekannte zurückkehrt. Ein Kommen und Gehen

Valve hat sich dazu entschlossen, vorerst wieder auf Biome und Abbey zu verzichten. Damit sind die beiden Maps nicht mehr im offiziellen Matchmaking spielbar. Dafür wurde mit Ruby eine neue Map der Defusal Group Sigma hinzugefügt. Diese könnte, wie zuvor Abbey und Biome, zunächst getestet werden und dann auch im Matchmaking spielbar sein.


Zusätzlich kehrt auch Workout zurück, die mit der Operation Vanguard erstmals im Spiel war. Die Hostage-Map ist sofort im Matchmaking verfügbar.


Fixes und Änderungen

Vertigo hat mit dem neusten Update einige Änderungen verpasst bekommen. So wurde beispielsweise der T-Spawn reworked und auch die Bomb-Spots teilweise stark angepasst.

Auf Train, Overpass, Inferno und Cobblestone gab es kleinere Anpassungen, auch für den Spielmodus Wingman auf den besagten Maps.


[patchnotes][ MAPS ]
– Workout is now available in Competitive Mode and as part of the Hostage Group.
– Ruby is now available as part of the Defusal Group Sigma.
– Abbey and Biome which are no longer available in official matchmaking.
– Updated radars for Assault, Cobblestone, Italy, Militia, Office, Vertigo.

Cobblestone:
– Added nav blocker entities for Wingman

Inferno:
– Added nav blockers for Wingman mode
– Fixed a bug where fountain particle effects would sometimes not play
– Brightened up gate-area at top of banana

Overpass:
– Added nav blocker entities for Wingman
– Fixed C4 stuck spot inside connector
– Balloons no longer block grenades or player movement

Train:
– Added nav blocker entities for Wingman
– Changed ground material to a brighter version
– Updated train car models with improved collision model
– Added white background near T entrance to A main

Vertigo:
– Added nav blockers for Wingman mode
– Removed spot where player could avoid death-trigger in elevator shaft
– Fixed molotovs breaking on top of pipes near scaffolding on A ramp
– Fixed some poor visibility spots
– Added ibeam with construction markings for possible grenade lineups
– Simplified grenade collisions on walls and bombsite crates
– Decreased size of bombsite zones on both sites
– Flattened bombsite zones
– Lowered volume of some environment sounds
– Reworked T spawn
– Removed center cover in elevator room by A site
– Removed pallets in elevator room near mid
– Lengthened hallway-exit from elevator room by A site
– Made T entrance to mid slightly tighter
– Tweaked shape of sandbags in mid
– Made catwalk near B stairs one section longer
– Removed ibeam closest to B stairs
– Updated elevator model
– Blocked view from CT spawn towards bombsite B catwalk

[ BOTS ]
– Enabled nav blocker entities for bots to path correctly when playing Wingman.
– Fixed bots from sometimes falling down from ladders and improved bots ladder movement in general.
– Fixed bots having trouble planting bombs at A site on Overpass.
– Bots now choose more areas available for bomb plants.
[/patchnotes]


Kommentare