Geposted von SmittyW.,
Das neues Update liefert neben Änderungen an Vertigo auch einen neuen Game-Mode. Auf Scrimmage Maps können Spieler nun kompetitive Matches spielen, ohne um ihr Ranking fürchten zu müssen. Neuer Unranked Modus

Für die Maps Ruby, Breach und Seaside hat Valve nun den Scrimmage Mode eingeführt. Dieser ähnelt dem kometitiven Matchmaking, jedoch haben Siege und Niederlagen keinen Einfluss auf das offizielle Ranking eines Spielers.

Breach


Seaside


Ruby


Das heißt auch, dass Spieler jeglicher Ränge mit- und gegeneinander auf den Scrimmage Maps spielen können. Da es sich jedoch um ein kompetitives Match handelt, erhalten Leaver dennoch eine Strafe, nachdem sie den "Annehmen"-Button klicken.



Justierungen an Vertigo

Auch an Vertigo haben die Entwickler für den neuen Patch gearbeitet. So gibt es für die B-Seite einen neuen Zugang sowie einen Weg, Utility auf die Site zu werfen, ohne direkt unter Beschuss genommen werden zu können. Weitere Änderungen umfassen einen Ladder-Room nahe des Aufzug-Tunnels, eine Anpassung des T-Spots und kleinere Bug-Fixes.


[GAMEPLAY]
– Added Breach and Seaside to Defusal Group Sigma.
– Removed Workout from official matchmaking.
– Added “Scrimmage Maps” to official competitive matchmaking. Scrimmage maps include: Ruby, Breach, Seaside.
— When playing Scrimmage Maps in official competitive matchmaking: there are no restrictions on players in your party, your Skill Groups will not be adjusted after the match, your Competitive Wins counter will not be incremented upon winning the match. Abandoning the match after you ‘ACCEPT’ will result in a penalty.

[LINUX]
– Game server logs on Linux are now using a separate thread to write the data to filesystem which improves performance of the game server main thread.

[MISC]
– Fixed a regression which prevented cycling grenades with TAG grenade.
– Fixed a rare crash related to bump mines and breach charges.
– Mute spinner on in-game players can now be dragged all the way down to zero.

[MAPS]
– Fixed an unintended boost position on Overpass.

Vertigo:
– New approach to B site
– Removed “rafters” around B site entrance
– Offset HVAC units on B site, numbered them
– Added a way to throw utility into B site without being exposed
– Removed one-way drop down elevator shaft
– Added ladder-room near elevator shaft, connects up to mid chokepoint, allows utility towards A
– Moved bridge over elevator shaft
– Moved T spawns further back
– Widened utility hole in T corridor to mid
– Made jump up on scaffolding at back of A easier
– Widened door at back of A
– Various minor bug fixes


Bildquelle: Valve

Kommentare